امروزه بسته‌بندی مناسب و ایمن یکی از  بهترین راه‌های جذب مشتریان و جلب اعتماد آنها است که تمامی تولیدکنندگان در راه رسیدن به آن تلاش می‌کنند‌. استفاده از انواع واشر سیل القایی که با استفاده از دستگاه سیل القایی روی تمام بطری‌ها در صنایع مختلف مهروموم می‌شوند یک ابزار مناسب برای رسیدن به این هدف است. استفاده از واشر سیل القایی در بسته‌بندی درپوش ظروف آنقدر گسترده شده است که هم اکنون بسیاری از افراد، بطری‌های مواد غذایی یا صنایع دارویی بدون یک ورقه فویل آلومینیومی یا پلاستیکی را فاقد اصالت و ایمنی می‌دانند. بنابراین سیل کردن درب ظروف که بعد از قرار دادن محصولات داخل آنها انجام می‌شود به یکی از ضروری‌ترین ابزارهای بسته‌بندی تبدیل شده است.  در این مطلب قصد داریم درباره این نوع از بسته‌بندی‌ها بیشتر صحبت کنیم. بنابراین اگر با انواع واشر سیل القایی آشنایی کافی ندارید، با ما همراه باشید تا بیشتر برایتان بگوییم.

واشر سیل القایی چیست و انواع آن کدامند؟

تصور کنید یک بطری شیر خریداری کرده‌اید، بعد از بازکردن درب بطری هیچ محافظ دیگری به‌عنوان درپوش روی آن قرار ندارد! آیا اعتماد خود را نسبت به سالم بودن محتویات بطری از دست نمی‌دهید؟‌ پاسخ به این سوال قطعا مثبت خواهد بود؛ زیرا ایمنی در بسته‌بندی یکی از مهم‌ترین مواردی است که همه ما در هنگام خرید به آن دقت می‌کنیم.

دستگاه سیل القایی با استفاده از واشر سیل القایی با مهروموم کردن درپوش بطری‌های پلاستیکی و شیشه‌ای ایمنی، کیفیت و سلامت آنها را افزایش می‌دهد. از‌این‌رو یکی از پرکاربردترین ابزارهای بسته‌بندی محصولات است که در کارخانه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. واشر سیل القایی دارای سه نوع  واشر سیل القایی تک لایه، پشت مقوادار و پشت فوم دار است که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

واشر سیل القایی تک لایه

این واشر به‌صورت تک لایه و به شکل فویل آلومینیومی یا پلاستیکی روی بطری‌هایی مانند آبمیوه‌، شیر، سس و بطری‌های حاوی دارو دیده می‌شود.

واشر سیل القایی پشت مقوادار

این واشرها به‌صورت دو لایه مقوایی و آلومینیومی روی درب بطری‌ها قرار گرفته و ایمنی آن‌ها را افزایش می‌دهد. واشر سیل القایی پشت مقوادار در بطری‌هایی شیشه‌ای و صنایع شیمیایی کاربرد بیشتری دارد.

واشر سیل القایی پشت فوم دار

این نوع واشر بیشتر برای بطری‌هایی که حاوی مواد شیمیایی و مایعات هستند دیده می‌شود. به‌طور مثال واشر سیل القایی پشت فوم دار روی درب روغن موتورها، سرکه یا سموم شیمایی دیده می‌شود.

اهمیت و مزایای واشر سیل القایی چیست؟

همانطور که پیشتر گفتیم استفاده از واشر سیل القایی در مهروموم کردن انواع بطری‌ها در صنایع مختلف بسیار پرکاربرد بوده تا جایی‌که با استقبال تولیدکنندگان بسیاری روبرو شده است‌. استفاده از این واشرها دارای مزایای فراوانی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • محافظت در برابر نشتی؛ جلوگیری از نشتی و ریزش مواد داخل بطری‌ها مخصوصا در زمان حمل و نقل از اهمیت بسیاری برخوردار است که با استفاده از واشر سیل القایی به‌راحتی می‌توان از آن پیشگیری نمود.
  • پیشگیری از دستکاری؛ واشرها با پلمپ کردن درپوش ظروف از دست بردن افراد متفرقه به داخل آن‌ها جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین محصولات با ایمنی کامل به دست مصرف‌کننده خواهد رسید‌.
  • حفظ تازگی؛ محصولات با بسته‌بندی مناسب می‌توانند برای مدت زمان طولانی تازه بمانند؛ زیرا  از نفوذ باکتری‌های مضر که منجر به فاسد شدن مواد داخل بطری می‌شود، جلوگیری‌ می‌شود.
  •  از سرقت پیشگیری می‌کند؛ تصور‌ کنید یک قوطی داروی گران قیمت خریداری کرده‌اید اگر قوطی با استفاده از واشر سیل القایی پلمپ شده باشد امکان سرقت دارو از داخل بطری وجود ندارد؛ زیرا اگر درپوش سیل شده پاره شود مجدد باید توسط دستگاه سیل القایی پلمپ شود.
  • دوام بیشتر؛ محصولات داخل بطری با استفاده از واشر سیل القایی می‌توانند عمر بیشتری داشته باشند؛ زیرا این واشرها از نفوذ آلودگی به داخل ظروف جلوگیری می‌کند.

جمع بندی

در این مقاله از اهمیت واشر سیل القایی گفتیم و انواع آن را معرفی کردیم. قبل از آنکه به خرید دستگاه سیل القایی و انواع واشر آن اقدام کنید باید نسبت به کارایی و کارکرد آنها اطلاعت لازم را کسب کنید تا در هنگام خرید دچار مشکل نشوید. عملکرد واشرهای سیل القایی این‌گونه‌ است که با ایجاد یک درپوش مناسب در ظروف از احتمال نشتی مواد داخل آن پیشگیری می‌کند.

این واشرها با حفظ تازگی محصولات از ورود آلودگی به داخل بطری‌ها جلوگیری و عمر محصولات را افزایش می‌دهند. آن‌ها نسبت به بسته‌بندی‌های سنتی بسیار ایمن و مطمئن‌تر هستند‌.

امروزه استفاده از دستگاه سیل القایی و واشرهای مختلف آن از ضروریات بسته‌بندی به حساب‌ می‌آید به‌طوری‌ که طیف وسیعی از صنایع و اقلام از جمله  داروها، مکمل های غذایی، محصولات لبنی، مواد غذایی، نوشیدنی‌ها و همچنین خمیرها و رنگ های شیمیایی از آن استفاده می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *