یکی از دستگاه‌های پرطرفدار بسته‌بندی،‌ دستگاه سیل القایی است که توسط تولیدکنندگان بسیاری‌ خریداری و مورد استفاده قرار گرفته است. جهت خرید دستگاه سیل القایی مناسب، باید با کارکرد آن آشنا شوید و نکات مهمی را در نظر بگیرید تا یک دستگاه با کیفیت و در جهت اهداف خود خریداری کنید. در این مقاله و برای آشنایی بیشتر شما قصد داریم نکاتی که در هنگام خرید دستگاه سیل القایی باید در نظر بگیرید را برایتان ذکر کنیم، پس با ما همراه باشید.

دستگاه سیل القایی چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌هایی که برای بسته‌بندی محصولات مختلف مورد‌ استفاده قرار می‌گیرد،‌‌ دستگاه سیل القایی است. اهمیت استفاده از دستگاه‌های سیل القایی از آن جهت است که با ایجاد یک پوشش اضافی از ورود آلودگی به داخل محتویات بطری‌ها جلوگیری کرده و ایمنی آن‌ها را افزایش می‌دهد. دستگاه سیل القایی برای پلمپ درب محصولات مختلفی در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی استفاده می‌شود. این دستگاه در سه مدل سیل القایی دستی، سیل القایی نیمه اتوماتیک و سیل القایی اتوماتیک در بازار وجود دارد که با استفاده از واشر سیل القایی به سیل کردن یا پلمپ درب بطری‌های مختلف می‌‌پردازد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از آسیب‌دیدگی محصول در هنگام حمل‌ونقل
  • عدم ورود آلودگی به داخل بطری‌های از طریق پلمپ آن‌ها
  • جلوگیری از دستکاری محصول
  • حفظ تازگی و طراوت محتویات داخل ظروف
  • جلب اطمینان و رضایت مشتریان

هنگام خرید سیل القایی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در قسمت قبل به‌ صورت مختصر دستگاه سیل القایی را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه به برخی از نکات مهمی که در زمان خرید این دستگاه باید به آن توجه کنید، اشاره می‌کنیم

درباره مدل و عملکرد دستگاه اطلاعات کسب کنید

کار با دستگاه سیل القایی، ساده است و مدل‌های مختلف آن عملکرد پیچیده‌ای ندارند. شما با اندکی تحقیق می‌توانید با طرز کار دستگاه آشنا شوید. کسب اطلاعات اولیه از دستگاه و عملکرد آن به شما کمک می‌کند تا نسبت به نیازهایتان آگاه‌ شده و بهتر انتخاب کنید.

هدف خود را از خرید دستگاه سیل القایی مشخص کنید همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، دستگاه سیل القایی در ابعاد و مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هریک در فضای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر هدفتان ایجاد یک شغل خانگی است می‌توانید دستگاه سیل القایی دستی یا دستگاه سیل القایی نیمه اتوماتیک را خریداری کنید. اگر می‌خواهید برای یک تولیدی بزرگ دستگاه سیل القایی بخرید، باید دستگاه اتوماتیک که حجم بزرگتری دارد خریداری شود. یادتان باشد که مشخص کردن اهداف، از هزینه‌ اضافی پیشگیری می‌کند.

کاربری دستگاه سیل القایی را مشخص کنید

دستگاه سیل القایی برای وکیوم کردن بطری‌ها و ظروف مختلف استفاده می‌شود. عمده کاربرد این دستگاه پلمپ ظروف پلی اتیلن و شیشه‌ای است‌. قبل از خرید دستگاه سیل القایی، عملکرد مورد انتظار خود را مشخص کرده تا دستگاه مناسبی خریداری کنید. به‌طور مثال دستگاه سیل القایی برای ظروف فلزی گزینه مناسبی به‌حساب نمی‌آید‌، بنابراین توصیه می‌شود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، انتظارات خود از عملکرد دستگاه را مشخص کنید.

از فروشنده معتبر خریداری کنید با توجه به استقبال فراوانی که از دستگاه سیل القایی صورت گرفته است، فروشندگان بسیاری اقدام به فروش این دستگاه نموده‌اند. در مواردی دستگاه‌های بی‌ کیفیتی به بازار عرضه شده که نارضایتی مشتریان را در پی داشته است. بهتر است قبل از اقدام به‌ خرید نسبت به فروشندگان و تولیدکنندگان دستگاه سیل القایی مطمئن شوید.

ضمانت نامه و خدمات پس از فروش

احتمال خرابی یا نیاز به تعمیر در دستگاه سیل القایی وجود دارد، بنابراین ضمانت نامه و خدمات پس از فروش این دستگاه نکته‌ای است که باید به آن دقت کنید‌ تا بعد از خرید و نیاز به تعمیر دچار مشکل نشوید؛ زیرا این دستگاه در خط تولید نصب می‌شود و با خرابی و عدم دسترسی به خدمات پس از فروش با ضرر و زیان مالی مواجه می‌شوید.

جمع بندی

در‌‌ این مطلب دستگاه سیل القایی را معرفی و به نکات مهمی که در زمان خرید این دستگاه باید به آن توجه کنید، اشاره کردیم. دستگاه سیل القایی در انواع مختلفی از جمله دستگاه سیل القایی دستی، دستگاه سیل القایی نیمه اتوماتیک و دستگاه سیل القایی تمام اتوماتیک در بازار موجود است که شناخت و کسب اطلاعات از آن‌ها به شما کمک می‌کند تا انتخاب مناسبی داشته باشید. به‌طور کلی این دستگاه برای وکیوم و پلمپ نمودن بطری‌های مختلفی مثل پلی اتیلن، پت و شیشه‌ای‌ استفاده می‌شود. اگر در صنایع دارویی، غذایی مانند نوشیدنی‌ها یا آرایشی و بهداشتی فعالیت دارید و به‌دنبال دستگاه مناسبی برای وکیوم کردن درب بطری‌ها هستید، دستگاه سیل القایی یکی از بهترین گزینه‌ها است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *