دستگاه‌ سیل القایی یکی از کاربردی‌ترین‌ ابزارهایی است که برای بسته‌بندی استفاده می‌شود. این وسیله با هدف پلمپ و وکیوم کردن درب بطری‌ها در صنایع مختلفی مثل مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.‌ دستگاه سیل القایی به‌وسیله واشرهای مخصوصی، درب ظروف را سیل می‌کند که به آن‌ها واشر سیل القایی می‌گویند. در ادامه مطلب و برای آشنایی بیشتر شما قصد داریم قیمت خرید واشر سیل القایی را مورد بررسی قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

واشر سیل القایی چیست؟

بسته‌بندی صحیح محصولات از فاسدن شدن، دستکاری محتویات داخل جعبه‌ها جلوگیری می‌کند و محصولات را با کیفیت بهتر به دست مصرف‌کننده می‌رساند‌. ازاین‌رو دستگاه‌های سیل القایی برای پلمپ درب بطری‌ها و ظروف مختلف ساخته شده که با استقبال فراوانی از سوی تولیدکنندگان روبرو شده است. این دستگاه در سه مدل دستگاه سیل القایی دستی، دستگاه سیل القایی نیمه اتوماتیک و دستگاه سیل القایی تمام اتوماتیک در بازار موجود هستند که کاربردهای متفاوتی دارند. دستگاه سیل القایی در فرایند پلمپ کردن از واشر سیل القایی استفاده می‌کند. این واشرهای به‌صورت فویل یا واشر فومی روی درب بطری‌های مختلف قرار گرفته و از محتویات آن‌ها محافطت می‌کنند. یک مثال ملموس از واشر سیل القایی، فویل‌های آلومینیومی است که روی بطری‌های شیر کاکائو وجود دارد. این واشرها توسط دستگاه سیل القایی و با استفاده از حرارت روی درب بطری‌ها پلمپ می‌شود  و از ورود آلاینده‌ها به داخل آن جلوگیری می‌کند.

واشر سیل القایی چه انواعی دارد؟

همانطور که گفتیم دستگاه سیل القایی برای سیل کردن از واشرهای مختلفی استفاده می‌کند. این واشرها از آن جهت که در وکیوم کردن و مراقبت از محتویات داخل بطری تاثیر دارند از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در ادامه به معرفی انواع واشر سیل القایی می‌پردازیم.

  • واشر سیل القایی تک لایه: واشرهای تک لایه، نمونه پرکاربردی از واشر سیل القایی است که روی درب بطری‌های شیر یا شیرکاکائو به‌‌وفور مشاهده می‌شود. این مدل از واشرها به شکل فویل آلومینیومی یا پلاستیکی روی درب ظروف قرار گرفته و آن‌ها را پلمپ  می‌کند.
  • واشر سیل القایی پشت مقوادار: این واشرها، بیشتر در بطری‌های شیشه‌ای و در صنایع شیمیایی کاربرد دارد. واشر سیل القایی پشت مقوا دار به‌صورت دو لایه مقوایی و آلومینیومی است که ایمنی بیشتری ایجاد کرده و از محتویات داخل بطری محافظت می‌کند.‌

واشر سیل القایی پشت فوم دار: این واشرها از لایه فومی ساخته می‌شود و در بطری‌هایی که حاوی مواد شیمیایی، روغن موتور و سرکه هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت خرید واشر سیل القایی

یکی از معیارهای مهم در زمان خرید واشر سیل القایی، قیمت آن است. قیمت خرید واشر سیل القایی به عوامل مختلفی از جمله نوسانات قیمت فویل و سایر مواد اولیه بستگی دارد که در ادامه مطلب بیشتر در زمینه این متغیرها توضیح خواهیم‌ داد.

  • نوسانات قیمت مواد اولیه: یکی از مهم‌ترین مواردی که بر قیمت نهایی واشر سیل القایی تاثیرگذار است؛ قیمت مواد اولیه‌ای مانند فویل است.
  • تعداد سفارش:  هرچه تعداد واشری که سفارش می‌دهید بیشتر باشد،‌ هزینه‌های تولید کتهش می‌یابد و قیمت نهایی واشر سیل القایی کمتر می‌شود.
  • جنس واشر سیل القایی: همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم واشر سیل القایی انواع مختلفی دارد که هریک دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. به‌طور مثال قیمت واشر سیل القایی تک لایه با واشر سیل القایی پشت فوم دار متفاوت است.
  • کاربرد واشر سیل القایی: یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت واشر سیل القایی، کاربری واشر است. به‌طور مثال واشر استفاده شده در ظروف شیشه‌ای با واشری که در ظروف پلی اتیلن استفاده می‌شود، از لحاظ قیمت متفاوت است.
  • اندازه واشر سیل القایی: سایز واشر نیز بر قیمت نهایی آن تاثیر گذار است. هرچه واشر دارای سایز بزرگتری باشد، قیمت آن بیشتر می‌شود. شایان ذکر است که بعضی از نمونه‌های کوچک واشر در‌ هنگام تولید از ضایعات بیشتری برخوردار هستند که قیمت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

جمع بندی

دستگاه سیل القایی با استفاده از واشر سیل القایی یکی از مهم‌ترین ابزارهای بسته‌بندی به‌حساب می‌آید. این واشرها در انواع مختلفی مانند واشر سیل القایی تک لایه، واشر سیل القایی پشت فوم دار و واشر سیل القایی پشت مقوا دار در بازار موجود هستند که قیمت هریک، با توجه به مواد اولیه، تعداد سفارش و سایز واشر درخواستی متفاوت است. این واشرها با قرار گرفتن روی درب ظروف مختلف از محتویات آن‌ها محافظت کرده و از ورود آلاینده‌ها به داخل آن جلوگیری می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *