بسته‌بندی مناسب قوطی‌های حاوی دارو از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ به همین‌ دلیل تولیدکنندگان فعال در صنعت دارویی از دستگاه سیل القایی و واشر سیل القایی برای بالابردن کیفیت درب بطری‌ها استفاده می‌کنند.

می‌دانیم که محصولات دارویی بسیار حساس هستند و باید به‌طور ایمن به دست مصرف‌کنندگان برسد. بسیاری از داروها نسبت به رطوبت و اکسیژن واکنش نشان می‌دهند و سریعا فاسد می‌شوند‌؛ بنابراین انتخاب یک روش بسته‌بندی مناسب از اولویت‌های تولیدکنندگان صنایع دارویی است‌.

واشر سیل القایی روی درپوش قوطی‌های حاوی قرص یا بطری‌های شیشه‌ای دارو قرار گرفته و از آن‌ها به‌خوبی محافظت می‌کند. اگر با دستگاه سیل القایی، واشر سیل القایی و میزان اهمیت آن‌ها در صنایع بسته‌بندی دارویی آشنا نیستید؛ در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه در‌ اختیارتان قرار دهیم.

واشر سیل القایی چیست؟

دستگاه سیل القایی یک دستگاه مکانیکی است که درب ظروف مختلف را با استفاده از فرایندی مهروموم می‌کند‌ تا از نفوذ میکروب و نشتی جلوگیری و تازگی محصولات را حفظ نماید. این دستگا‌ه‌ها برای سیل کردن درب ظروف از واشرهای مخصوصی به نام واشر سیل القایی استفاده می‌کنند. این واشرها در سه نوع واشر سیل القایی تک لایه، واشر سیل القایی پشت مقوادار و واشر سیل القایی پشت فوم دار در بازار موجود است که هر کدام برای درب ظروف مختلف در صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، دارویی و شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته و ایمنی بطری‌‌ها را افزایش می‌دهد. امروزه واشر سیل القایی یکی‌ از پرکاربردترین ابزارهای بسته‌بندی به شمار می‌رود.

واشر سیل القایی در صنایع دارویی چه کاربردی دارد؟

در ‌بسته‌بندی‌های دارویی تضمین اصالت، عدم‌‌ ورود باکتری و میکروب به داخل ظروف حاوی دارو، جزو اولویت‌های این صنعت به‌حساب می‌آید. دستگاه سیل القایی به همراه واشر سیل القایی یک‌ درپوش مناسب و یک مانع بی‌عیب و نقص در مقابل ورود انواع آلودگی‌ها ایجاد می‌کند.

این دستگاه به وسیله فرایند سیل کردن، دهانه ظروف را با واشرهای مختلف کاملا کیپ نموده و از نفوذ آلاینده‌های مضر به داخل محصولات جلوگیری و عمر مفید آن‌ها را افزایش می‌دهد. از جمله محصولاتی که توسط دستگاه سیل القایی مهروموم می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره  نمود:

  • قوطی‌های حاوی قرص های مسکن
  • شیشه‌های شریت
  • داروهای آلرژی
  • آنتی بیوتیک‌ها
  • داروهای بیماران خاص
  • و بسیاری دیگر از داروها

کاربرد سیل القایی در صنعت دارویی بسیار گسترده‌ است. این فرایند با استفاده از مهروموم کردن داروها از دستکاری محصولات جلوگیری می‌کند؛ زیرا مصرف‌کننده نهایی بعد از بازکردن درب قوطی می‌تواند تغییرات درپوش را مشاهده کرده و از خرید محصول تقلبی یا دستکاری شده خودداری کند. علاوه‌بر این، استفاده از واشر سیل القایی روی درب قوطی‌های حاوی دارو می‌تواند از کنجکاوی و دست بردن کودکان به داخل آن‌ها جلوگیری نماید.

فواید استفاده از واشر سیل القایی در صنایع دارویی چیست؟

انتخاب یک واشر مناسب با محصولات شما می‌تواند یک پوشش غیرقابل نفوذ روی درب بطری‌ها ایجاد کرده و اعتماد مشتریان را بیشتر از گذشته جلب کند. استفاده از واشر سیل القایی که توسط دستگاه سیل القایی انجام می‌شود دارای مزایای بسیاری برای صنعت دارویی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.‌

  • واشر سیل القایی با ایجاد یک مهروموم اصالت و تازگی محصولات را تضمین کرده و تا زمانی که به‌ دست مصرف کننده برسد از آن محافظت می‌کند‌.
  • از ورد عناصر‌خارجی مانند رطوبت یا اکسیژن که منجر به فاسد شدن محصول می‌شود و ماندگاری آن را کاهش می‌دهد، جلوگیری می‌کند.
  • با محافظت از مواد داخل بطری، رضایت مشتریان را افزایش داده و از زیان‌های مالی آنها پیشگیری می‌نماید.
  • از نشتی شیشه‌های حاوی شربت در زمان حمل و‌نقل جلوگیری می‌کند.

جمع بندی

در این مطلب از فواید استفاده از واشر سیل القایی در صنعت دارویی برایتان گفتیم. به‌طور کلی می‌توان گفت نوع بسته‌بندی در صنایع دارویی به دلیل حساس بودن محتویات داخل آن، بسیار مهم‌تر‌ از بخش‌های دیگر است. در این صنعت محصولات باید با کیفیت، ایمنی بالا و بدون آسیب به‌ دست مصرف‌کنندگان برسد تا بتواند اعتماد آنها را جلب کند. به همین دلیل تولیدکنندگانی که در این صنعت فعالیت می‌کنند به‌استفاده از واشر سیل القایی روی آورده‌اند. این واشرها ایمنی،‌ ماندگاری و اصالت محصولات را افزایش داده و از دستکاری محتویات آن‌ها جلوگیری می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *